מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין

בוודאי רוב האנשים שאתם מכירים חיים בבניינים משותפים בישראל, ויש לכך סיבות טובות. הסיבה הראשונה היא כלכלית, שכן כמעט תמיד זה ייצא יותר זול לקנות דירה בניין משותף לעומת האפשרות של רכישת בית עם גינה. שנית, בישראל הצפיפות מאוד גדולה ולכן ברור מדוע בכל פינה אנחנו רואים בניינים מאוד גבוהים שכוללים לא מעט קומות. יש מי שאוהב יותר ויש מי שאוהב פחות את החיים בבניין משותף, אך מה שכן בטוח, זה שאתם לא יכולים להתייחס רק לדירה שלכם כאשר אתם גרים בבניין משותף. כלומר, ממש כפי שאתם דואגים לעבוד מול חברת ניקיון שתשמור על הלובי נקי, על המעליות ועל כל שאר השטחים המשותפים נקיים, כך כדאי גם להתייחס לנזקים שעלולים להיווצר.

מתי מפעילים את ביטוח הבניין?

כדי להבין מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין צריך להבין מתי בדרך כלל וועדי בתי פונים אל חברות הביטוח ומבקשים להפעיל את הביטוח. זה יכול להיות הלובי שנהרס בגלל הצפה וזה יכול להיות חדר המדרגות שנהרס בגלל שריפה. זו יכולה להיות רעידת אדמה שתמוטט חלק מהבניין וזה יכול להיות כל אסון אחר. מה שמשותף לכל המקרים האלה, הוא שאם לא יהיה לכם ביטוח בניין, יהיה לכם מאוד קשה לממן את התיקון ואת שיקום הבניין. לכן, אם אתם תוהים מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין התשובה ברורה: ריבים ואינספור ויכוחים בין השכנים לצד מצב כלכלי שעלול למוטט חלק מהדיירים.

לכן, אם אתם יכולים לכנס אסיפת דיירים ולדבר על הדברים עם כל בעלי הדירות, זה מומלץ בחום. אומנם זה נכון שאף אחד לא רוצה להוסיף לעצמו עוד ועוד ביטוחים שעליהם הוא צריך לשלם מידי חודש, אך בפועל אנחנו רואים שזה עדיף לעומת כל אפשרות אחרת. ביטוח בניין יציל אתכם ברגע האמת ולכן, לא רק שכדאי לכם לעשות אותו, אלא גם רצוי מאוד לא לדחות את ההתעסקות בעניין.

האם כל חברות הביטוח מציעות את אותו הדבר?

התשובה היא חד משמעית לא. ממש כפי שקורה לגבי ביטוח דירה ותכולת דירה, כך קורה גם לגבי ביטוחי בניין. כלומר, אם תדברו עם שלוש חברות שונות תקבלו לא רק הצעות מחיר מגוונות, אלא תקבלו גם פוליסות ביטוח שונות. לכן, אם יש לכם אפשרות לבחור את הפוליסה המתאימה לכם ביותר, בתוספת בחינה מעמיקה של חברת הביטוח שאליה אתם פונים, זה מומלץ בחום. לא כל החברות נותנות מענה מספיק טוב ומקיף לכל הלקוחות שלהן כשיש בכך צורך, וכמובן שלא כדאי להתפשר על העניין הזה. חשוב לברר את הדברים ולהבטיח שאתם חותמים חוזה של ביטוח בניין עם חברה שתוכלו לסמוך עליה בעיניים עצומות אם משהו באמת, חלילה, יקרה.

מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית