האם ביטוח מבנה מכסה הכול?

ממש כפי שהדירה הפרטית של כל אחד מאתנו עלולה לסבול מנזקים שונים, כך קורה גם למבנה עצמו שבו נמצאות הדירות. זה אומר שיום בהיר אחד, ובלי שום הכנה מוקדמת, המבנה עלול לסבול משלל מקרים, תקלות, תאונות ונזקים. לכן ברור מדוע היום עוד ועוד אנשים בוחרים לעשות ביטוח מבנה, שכן ההבנה הבסיסית היא שללא ביטוח מבנה יהיה לנו מאוד קשה לשקם את הנזק שעלול לקרות למבנה. מה שכן, חשוב להבין שבתחום הזה יש אפשרויות שונות ומגוונות. לכן, אם גם אתם חושבים לעשות ביטוח מבנה, חשוב לבדוק מה באמת הוא כולל ועל מה אתם עומדים לשלם. יש רמות שונות של ביטוחים שכן הביטוח יכול להיות בסיסי בלבד אך הוא גם יכול להיות ברמה מאוד גבוהה ומקיפה. לכן שווה לקחת בחשבון את האפשרויות השונות ולראות איזה סוג של ביטוח מבנה אתם מעדיפים.

הפוליסה הבסיסית של ביטוח מבנה

בבואנו לנסות לענות על השאלה האם ביטוח מבנה כולל הכול, צריך תחילה לדבר על הפוליסה הבסיסית. במקרים כאלה אומנם יש הבדלים בין חברות הביטוח השונות, אך ניתן לראות שיש גם לא מעט נושאים שחוזרים על עצמכם. ביטוח מבנה בסיס לרוב יכלול התייחסות למצבים כמו:

  • נזקי אש
  • נזקי ברק, עם או בום על-קולי
  • נזקי עשן או פיצוץ כלשהו בדירה
  • נזקי מזג אוויר שונים וקיצוניים
  • נזקים שונים כתוצאה מפריצה
  • התנגשות של כלי רכב במבנה
  • נפילה של כלי טייס על המבנה ועוד

לביטוח הבסיסי הזה אפשר, כאמור, להוסיף סעיפים ספציפיים שונים, והכול בהתאם לבקשת המבוטח. כך, למשל, ניתן לעשות ביטוח מבנה שכולל הרחבות עבור נזקים שנגרמים, למשל, מרעידות אדמה. יש אפשרות גם לשלב כיסוי כנגד נזקי צנרת או אפילו למקרים של פריצה, שוק ואפילו נזקי מלחמה. בנוסף, חשוב להבין שכאשר מדברים על ביטוח מבנה, בדרך כלל מדברים לא רק על הדירה הספציפית או על המבנה, אלא גם על הסביבה של הנכס. בצורה כזאת, אפילו אם משהו קורה ממש צמוד לבניין, עדיין אפשר להיות בראש שקט ולדעת שהביטוח יכסה.

איפה עושים היום ביטוחים כאלה?

זה לא סוד שאם תעשו חיפוש, תגלו מהר מאוד שיש הרבה חברות ביטוח בישראל שתוכלו לפנות אליהן. בכל חברת ביטוח כזו תוכלו לעשות מגוון רחב של ביטוחים, כולל סעיפים שונים ופוליסות מגוונות. לכן חשוב לבדוק, לפני הכול, מה מציעים לכם ועל מה אתם עומדים לחתום. אחרי הכול, הרעיון הוא לישון בראש שקט ולדעת שלא משנה מה יקרה, כי בכל מקרה תוכלו לפנות אל חברת הביטוח ולדרוש כיסוי בעבור הנזק והתיקון הנדרש. חשוב לברר שאתם פונים אל חברת ביטוח עם המלצות רבות, כי זה תמיד מעיד על המקצועיות של אותה חברה שבה אתם חושבים להיות מבוטחים.

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית