ביטוח מבנה משותף – הביטוח שמשקיעי הנדל"ן

 לא מודעים אליו ויכול לשבש את ההשקעה ביטוח מבנה משותף

שמעתם פעם על ביטוח מבנה משותף? טרחתם פעם ממש לבדוק אם לבניין שלכם יש ביטוח כזה או שהנחתם מראש שהוועד אמור לטפל בכל הדברים האלו?

הדבר מקבל חשיבות אף יותר גדולה כאשר מדובר במשקיעי נדל"ן אשר רוכשים דירות להשקעה.

רוב הדירות להשקעה הן או קטנות ובבניינים ישנים יחסית או באזורי חלשים יותר סוציו אקונומית שם המודעות לדבר אף קטנה יותר או שלבניינים שבהם נרכשה הדירה אין כלל ראש ועד שאמון על גביית כספים מהדיירים וטיפול בנושא כזה.

אך כמשקיעים שרכשו נכס אשר אמור להפיק להם רווח בין אם מעליית ערך או כנכס מניב, עליכם להיות ערים מאוד לסוגיה זו, לבדוק אם לבניין קיים ביטוח מבנה משותף ובמידה ולא, לפעול בכל הכוח כדי לעשות כזה.

היעדר של ביטוח כזה יכול לערבב את כל הקלפים ולמחוק לכם את כל הרווחיות מההשקעה או אף להכניס אתכם להפסדים.

הדבר נוגע לכל בניין בישראל ולמעשה אין מבנה משותף שלא חייב להחזיק ביטוח כזה. אולם כפי שהארנו את תשומת הלב בבניינים בהם נרכשות דירות להשקעה עולה מאוד הסבירות שביטוח כזה לא נרכש או נרכש בעבר ולא חודש.

ביטוח מבנה משותף

מדוע בניין צריך ביטוח מבנה משותף ומפני מה הוא מכסה?

מבנה משותף חייב בביטוח כזה בשל שני סוגי הוצאות אליהן הוא חשוף.  האחת היא נזק שנגרם למבנה או למתקניו. זה יכול להיות בשל פגעי טבע וכגון רעידת אדמה או סופה וזה יכול להיות כתוצאה מקצר חשמלי שגורם לשריפה או כל נזק אחר כולל ונדליזם או גניבה. הוסיפו לכך את ההסתברות ששאר הדיירים בבניין מלבדכם כמשקיעים הם אינם בעלי יכולת כלכלית גבוהה והרי לכם מתכון לחוסר יכולת לתקן את הנזקים ולהחזיר את הבניין לתפקוד תקין.

סוג ההוצאה השני הוא תביעות משפטיות שיכולות להיות מוגשות כנגד הבניין אם וכאשר מבקר בו או בעל מקצוע נפגעים כתוצאה מרשלנות של הבניין.  במקרה כזה גם עלויות ההגנה המשפטית וגם הפיצוי הכספי לתובע הן באחריות דיירי הבניין כולו.

תביעות משפטיות מסוג זה כולל עלויות המשפט עלולות להגיע לסכומי כסף אדירים. וכאשר מדובר בבניינים ישנים וקטנים זה גם עשוי להתחלק בין מספר קטן של דיירים והסכום לכל דייר יכול להיות אסטרונומי.

עלות הביטוח היא יחסית זניחה ומסתכמת בכמה עשרות שקלים לדייר לשנה. הטיפ שלנו למשקיע הוא שגם אם לא הצליח לארגן את כל הדיירים ולגבות מהם כסף לביטוח, חכם יהיה אם יקח את כל ההוצאה עליו ויקנה לעצמו שקט נשפי והגנה על ההשקעה שלו.

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית