ביטוח ועד בית – כל מה שצריך לדעת

ביטוח ועד בית הוא למעשה הרחבה ביטוחית לביטוח כללי יותר הנוגע לדיירי בית משותף. הוא קיים על מנת להגן על ראש ועד הבית מפני תביעות אישיות שיכולות להיות מוגשות נגדו הן על ידי דיירי הבניין עצמם והן על ידי מבקרים או אנשי מקצוע ונותני שירות אשר חושבים שנפגעו כתוצאה מרשלנות בביצוע תפקידו.

מקרים כאלו מתרחשים כל הזמן. ראש הוועד יכול להשאיל סולם לאיש מקצוע, זה ייפול ממנו ויטען שפציעתו התרחשה בגלל שהסולם היה תקול, במידה ואכן כך ראש הוועד ימצא עצמו עומד מול תביעה משפטית שאת הוצאותיה יצטרך לממן ושלא לדבר על סכום הפיצוי הכספי שייפסק לנפגע עצמו.

אף ראש ועד שפוי בנפשו לא אמור לקחת על עצמו את התפקיד ההתנדבותי הזה של בלי לדאוג להיות מכוסה כנגד תביעות משפטיות שעלולות להביא אותו לפשיטת רגל.

ביטוח ועד בית

 

ראש הוועד מתוקף תפקידו אחראי לתחומים שונים בבניין כגון בחירת אנשי מקצוע לביצוע עבודות תחזוקה ותיקונים שונים, התנהלות מול חברת ניהול או חברת ניקיון ועוד. הוא עצמו חשוף לטעויות שיכולות לנבוע ממנו בשל היותו חסר ניסיון כראש ועד או שלא עוול בכפו, הוא לעיתים עשוי להיות מולך שולל על ידי בעלי מקצוע לא אמינים ולא מקצועיים.  אבל בכל מקרה של נזק, הדיירים עלולים לראות בו אחראי ואם ימצאו סיבה אשר עלולה להיראות כרשלנות מצידו, הוא עשוי לעמוד בפני תביעה משפטית.

מקרים נוספים שכבר התרחשו בבניינים בישראל היו למשל נזקים גדולים למעליות הבניין בשל עבודת אינסטלציה רשלנית שהובילה להצפה או אריחי שיש שהתנתקו ממקומם בשל תיקון רעוע וכדומה.

ביטוח ועד בית

עלותו של ביטוח ועד בית אינה גבוהה ומסתכמת בכמה עשרות שקלים לשנה בלבד והוא נרכש כאמור כהרחבה לביטוח גדול יותר שחייבים לרכוש למען הבניין כולו על מנת להגן עליו מפני אותם נושאים בדיוק ועוד מעבר לכך.

כאמור ראש הוועד חשוף לתביעה אישית, אולם התובע יכול להחליט לתבוע גם את ראש הוועד וגם את הבניין עצמו.

כמו כן ביטוח ועד בית רחב יותר מגן מפני נזקים לאזורים המשותפים לבניין מפני פגעי טבע או נזקים מעשי ידי אדם או מזל וכן על כל מתקני הבניין כמו מעליות, שערים חשמליים וכדומה.

הביטוח הרחב כולל 4 סוגי כיסוי – ביטוח רכוש, ביטוח צד ג', ביטוח חבות מעביד וביטוח ראש ועד.

כל בניין באשר הוא ולא משנה כמה דיירים יש בו או כמה ישן או חדש הבניין חייב לרכוש לעצמו ביטוח כזה על מנת שדייריו יוכלו באמת לישון בשקט.

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית