ביטוח בניין משותף – 3 אלמנטים שחשוב לבדוק טרם החתימה הסופית

עברתם למגורים בבניין משותף? מה חשוב לבדוק בנושא ביטוח

 

אין כמעט אדם ללא אחת או מספר פוליסות ביטוח פעילות. כולנו מחזיקים בביטוחים שונים, החל מביטוח רכב דרך ביטוח בריאות ועד ביטוח חיים, דירה, עסק וכו'.  אך ישנו ביטוח אחד פחות מדובר ופחות מוכר וזאת על אף החשיבות המכרעת מצד אחד לשקט הנפשי שלכם, זאת כמובן במידה ואתם דיירים בבניין משותף ועלותו הזניחה מצד שני. מדובר בביטוח בניין משותף.

ביטוח בניין משותף

מה זה ביטוח בניין משותף?

זהו למעשה ביטוח המכיל מספר סוגי כיסויים למקרים שונים אשר יכולים להתרחש בחיים בבניין משותף אשר עלותם מתגלגלת אל הדיירים ומתחלקת ביניהם. ולא מדובר על מקרי קיצון נדירים ואיזוטריים אלא על מקרים מחיי היום יום של כולנו. לדוגמא, פיצוץ צנרת בבניין אשר מצריך הרמת רצפות רבות באזור הלובי ועלותו גבוהה. או נזק למעליות הבניין מחדירת מים לפיר המעליות כתוצאה מאותו פיצוץ בצנרת. נזק לבניין כתוצאה ממפגע טבע כגון רעידת אדמה או שריפה.

עובד בבניין שנפגע כתוצאה מרשלנות בבניין שהובילה לפציעתו ועוד.  כל אלו הם דברים שקורים בבניינים משותפים.  אי ביצוע ביטוח כזה יכול לנבוע מטעות או מחוסר ידיעה, בין אם זה בניין חדש שרק אוכלס וראש הוועד בו עושה את תפקידו לראשונה ואינו מעודכן בצורך זה או שמא עקב התחלפות ראשי ועד הפוליסה הקיימת לא חודשה. בכל מקרה, אם חלילה מתרחש מקרה בבניין המחייב הוצאה כספית, הדבר נופל על הדיירים והסכומים יכולים להיות קטנים או גדולים מאוד.

 

ביטוח בניין משותף

מהם הכיסויים ההכרחיים בביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף חייב להכיל ארבעה מרכיבים עיקריים לפחות והשאר זה כבר עניין של הדיירים ורצונם להיערך גם למקרים הנדירים והייחודיים יותר.  ארבעת סוגי הכיסוי הינם:

  • ביטוח מבנה ורכוש – מבטח את שטחי המבנה המשותף וכל מתקני הבניין כולל מעליות, חדרי אשפה, שערים חשמליים, מתקני החניון ועוד כנגד כל נזק אשר יכול להיגרם להם בין אם זה בידי אדם או מהטבע.
  • ביטוח צד ג' – מבטח אתכם כדיירים כנגד תביעת נזיקין של דייר או אורח או כל מבקר בבניין אשר נפגע בשטחים המשותפים ויכול להוכיח כי זה נעשה כתוצאה מרשלנות (אריח אבן משוחרר שנפל, חור ברצפה, כבל חשמל חשוף וכו')
  • ביטוח חבות מעביד – בדומה לביטוח צד ג' אבל מכסה פגיעות של עובדים ונותני שירות אשר נפגעים מרשלנות בבניין תוך כדי עבודתם בו.
  • ביטוח ועד בית – זוהי למעשה הרחבה לשלושת הסוגים הקודמים אבל מבטחת את ראש הוועד עצמו מפני תביעות אישיות שיכולות להיות מוגשות כנגדו בנוסף לתביעת הבניין או במקומה.

 

ביטוח בניין משותף

כמה עולה ביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף עולה החל מכ-60 ש"ח לדייר לשנה לבניינים בעלי 10 דירות ומעלה. סכום זניח לכל הדעות תמורת השקט הנפשי שהוא מעניק לכם כדיירים.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית