ביטוח בניין משותף

רוב האנשים בישראל גרים בבניינים משותפים, והסיבה לכך ברורה: לקנות בית צמוד קרקע בארץ זה לא משהו שכולנו יכולים לעמוד בו מבחינה כלכלית. זה נכון פי כמה כאשר הרצון שלנו הוא לגור בלב העיר, כך שברור מדוע אנחנו רואים היום את אותם גורדי שחקים בכל הערים השונות בארץ. זה נשמע לכם מוכר וגם אתם קניתם לא מזמן דירה כזאת? אם כך, חשוב שתדעו: אם אתם רוצים לישון בשקט ולהימנע מהפתעות לא נעימות, כדאי שתעשו ביטוח בניין משותף. אנשים לא תמיד מבינים את חשיבות העניין ועושים הכול כדי להימנע מההוצאה הכלכלית הזאת, אך בפועל, זה ביטוח חשוב ביותר. אנחנו רואים שכאשר מדובר על ביטוח בניין משותף זו הדרך היחידה שיש לנו לממן כל נזר שעלול לקרות למבנה עצמו ואפילו למי שעובר במקום. האם עצרתם פעם לחשוב איך באמת אפשר לממן את הנזק ששריפה עלולה לעשות בבניין משותף? ומה עושים אם לא לכל הדיירים יש ביטוח דירה שמכסה גם את החלק שלהם ברכוש המשותף? במקרים כאלה עלות השיפוץ עלולה להיות גבוהה מאוד וזה ברור שבלי ביטוח יהיה קשה מאוד לעמוד בהוצאות. בנוסף, יש היום שלל ביטוחים שונים לבניינים משותפים שיכולים לכלול כל מצב או תקרית. לכן לא רק שכדאי לעשות ביטוח בניין משותף, אלא מאוד מומלץ לעשות זאת כמה שיותר מהר.

כמה משלמים בדרך כלל על ביטוח בניין משותף ומה ישפיע על המחיר

כפי שאתם בוודאי מתארים לעצמכם, כאשר מדברים על ביטוח בניין משותף, אנחנו רואים שיש מחירים שונים ומגוונים. זה אומר שצריך לבדוק היטב במה אתם בוחרים. מצד אחד, זה ברור שאם אתם כבר עושים ביטוח לבניין המשותף שלכם, תרצו לקבל את הטוב ביותר שיש. מצד שני, מי מהשכנים באמת יהיה מוכן לשלם סכומים מופקעים? לכן כדאי לדעת שיש אפשרות היום לעשות ביטוח בניין משותף גם דרך חברות ניהול המבנים. היום אנחנו רואים שהעבודה מול חברת ניהול מבנים הפכה ללהיט גדול. הסיבה לכך ברורה, שכן זה נוח ומשתלם. איך באמת אפשר לתחזק מבנה שיש בו 20 קומות ללא חברת ניהול? לכן כדאי לדעת שהיום, אותן חברות ניהול,  מציעות לא פעם גם את הטיפול בביטוח. שווה לבדוק את האפשרות הזאת מקרוב כי זה ברור שחברות ניהול גדולות מקבלות הצעות מחיר טובות יותר מחברות הביטוח. בצורה כזאת העלות של ביטוח בניין משותף לא תהיה גדולה כפי שאולי אתם חוששים, כך שזו יכולה להיות בחירה טובה. בנוסף, למרות שכל מי שיש לו ביטוח דירה למעשה נהנה גם מביטוח לחלק היחסי שלו עבור הרכוש המשותף, בפועל זה לא מספיק. אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה זמן באמת ייקח לכם לקבל מענה וכיסוי כלכלי במקרה של נזק לבניין אם כל שכן מבוטח אצל חברה אחרת? לכן כדאי לעשות ביטוח בניין משותף.

הדרך הנכונה לבחור חברת ביטוח מתאימה

יש לכם התלבטות לגבי השאלה איפה באמת רצוי לעשות ביטוח בניין משותף? מובן שאפשר להבין ללבכם. האמת היא, שיש מגוון רחב של חברות ביטוח ולא כל אחת תיתן לכם את הכי טוב שיש. אנחנו רואים היום שיש חברות ביטוח שלא מציעות שירות אדיב ובנוסף, יש חברות ביטוח שלא נותנות מענה בעת צרה. הן עושות הכול כדי להעביר את האחריות למקרה לידי הלקוחות, וברור שאף אחד לא היה רוצה להיות לקוח של חברת ביטוח כזו. לכן חשוב שתיקחו זאת בחשבון ותבדקו את הדברים לעומק. אחד מהדברים שלא כדאי לוותר עליהם כשאתם רוצים לעשות ביטוח בניין משותף, זה על קריאת חוות הדעת. היום, בעידן המודרני שבו אנחנו חיים, ניתן למצוא חוות דעת שונות אונליין לגבי כל חברת ביטוח שיכולה לעניין אתכם. אם אותן חוות דעת אמינות, למה שלא תשקיעו כמה רגעים ותקראו אותן? אתם לא תאמינו כמה טעויות בבחירה אתם יכולים לחסוך לעצמכם בעזרת קריאה של חוות דעת. אתם תראו, בנוסף לכך, שאם תעשו גם השוואת מחירים, זה יעזור לכם לשלם הרבה פחות ממה שאתם חושבים. ביטוח בניין משותף זה משהו שאין מקום לחשוב עליו פעמיים ורצוי שתטפלו בעניין עוד היום.

 

ובכן, כידוע אין חובה בחוק לבטח את הרכוש המשותף,  אך אין בניין משותף שבו מיותר לעשות ביטוח.
החיסכון שבלא לעשות ביטוח, יכול לעלות בסופו של דבר ביוקר. בכל בניין, לא משנה הגודל, יכולים להתרחש אסונות כגון החלקה במדרגות, נפילה עקב חפץ הזרוק במעבר, החלקות וכו'.

תפקיד ועד הבית הינו תפקיד שנלקח בהנדבות אך אין זה אומר שהתנדבות פוטרת מאחריות.
ולכן אפשרי כי יוגשו נגד ועד הבית תביעות משפטיות. כל חבות כספית אשר נובעת מקבלת תביעה שהוגשה נגד ועד הבית תלקח בסופו של דבר מכיסם של בעלי הדירות עצמם, אשר ועד הבית נבחר כנציגות שלהם. גם מינוי חברת ניהול אינה פוטרת אוטומטית את ועד הבית מאחריות במקרה של תאונות ונזקים. לכן יש לשמר את קיומו של ועד הבית גם כאשר ממנים חברת ניהול על מנת לפקח מטעם הדיירים על חברת הניהול, כולל בנושא הביטוח ולברר בדיוק מה פוליסה לביטוח בניין משותף של חברת הניהול מכסה, כדי לא להיות אחר כך במצב לא נעים עקב חוסר ידיעה.

גם בלי רוב ביטוח בניין משותף אפשרי

ביטוח בית משותף אינו החלטה שמצריכה או מחייבת רוב מיוחד או אפילו כינוס אסיפת דיירים.
זו היא החלטה שמתקבלת עבור ניהול הבית המשותף ולכן ועד בית מוסמך ואף חייב לקבלה, גם ללא כל אישור מצד דיירי הבניין המשותף.
כיום ישנן מספר חברות ביטוח מובילות שמספקות פוליסה מקיפה וטובה. שווה גם לשקול בחיוב הרחבות של הפוליסה, הכל כמובן לפי צרכי כל בניין משותף ודרישותיו המיוחדות.

ביטוח בניין משותף- הראל

ביטוח לבניין משותף מורכב משלושה גורמים עיקריים

ביטוח צד ג' – ביטוח זה מכסה גם את דיירי הבית, גם את ועד הבית והכי חשוב –
כל אדם זר, אשר ייפגע בתחום הבניין המשותף, פגיעה פיזית או נזק, שנגרם לרכוש פרטי.

ביטוח מעבידים – ביטוח זה מכסה תאונות עבודה בתחומי הבניין המשותף, לדוגמא מנקה, גנן, שומר וגו'.
הביטוח בעצם משלים את ההפרש שבין הפיצוי שניתן על ידי ביטוח לאומי לבין הסכום שנפסק על ידי בית משפט לנפגע.

ביטוח מבנה – ביטוח זה מכסה כנגד נזקים הנגרמים לבניין המשותף כתוצאה מאסונות גדולים כגון מרעידת אדמה,
פיצוץ צנרת מים, אש, התפוצצות בלון גז, סערה, סופה, נזק אשר נגרם בזדון וכו'.
ביטוח מבנה אינו מכסה בלאי טבעי ואינו קשור למצב המערכות בבניין. הוא מכסה נזקים בלתי צפויים.

הדבר החשוב בביטוח בניין משותף הוא ההחרגות אשר מתלוות לכל כיסוי. לא קל לקרוא פוליסת ביטוח,
לכן חשוב להיוועץ תחילה עם איש מקצוע, המרכז לביטוח בתים משותפים,
הינה סוכנות הביטוח המובילה בישראל בביטוח בתים משותפים. הסוכנות מעניקה שירות מקצועי,
זמין ויעיל לעשרות אלפי דיירים ואלפי ועדי בתים בכל רחבי הארץ, ודואגת להבטיח כי הביטוח לבניין
המשותף יהיה עם כיסוי המקיף ביותר במחיר משתלם במיוחד.
עוד על ביטוח בויקיפדיה – לינק

לשלם היום ולהיות מכוסים מחר

למרות כל מה שכבר יצא לכם לקרוא על ביטוח בניין משותף אתם מתמהמהים ולוקחים את הזמן? חוששים שמדובר על הוצאה כלכלית גדולה שתגרום לכם רק לעוד בזבוז של כסף? אם כך, אני בהחלט יכול לספר לכם, מתוך הניסיון האישי שלי, שלא כדאי לדחות את העניין הזה. בבניין שבו אני גר, ובו שלוש קומות, הוחלט בזמנו לא לעשות ביטוח בניין משותף. כולנו חשבנו שזה מיותר, כי מה כבר יכול לקרות? עם זאת, יום אחד הגיע שליח נמהר וחייכן עם חבילה שאחד מהשכנים הזמין באינטרנט, הוא רץ במדרגות אל הקומה המיועדת ובדרך מעד על מדרגה שבורה. מובן שהאחריות לתיקון המדרגה בפועל הייתה של ועד הבית, כי זה בדיוק התפקיד שלו: לתקן את כל מה שלא בסדר בבניין. אומנם בהתחלה זה היה נראה כמו תאונה קלה שאפשר לפתור בלי יותר מידי בעיות, אך מהר מאוד הבנו, השכנים בבניין, שזה לא לגמרי כך. אותו שליח החליט, ובצדק, לתבוע את דיירי הבניין, כי הרי מגיע לו פיצוי בגין הנזק שנגרם לו. באותו הרגע הבנתי את החשיבות של ביטוח בניין משותף, כי אם היה לנו בבניין ביטוח כזה, לא הייתי צריך להוציא את כל החיסכון של חופשת הקיץ על הפיצויים ששולמו לשליח.

איך בוחרים חברה מובילה לביטוחים מהסוג הזה

האמת היא שכאשר מדברים על ביטוח בניין משותף ניתן לראות שיש לא מעט חברות שאליהם אתם יכולים לפנות. לכן יש טעם לבדוק במי אתם בוחרים, כי כמובן שיש הבדל בשירות שתוכלו לקבל וגם בגובה הכיסוי שיינתן לכם בבוא העת. מבחינת גובה הכיסוי אנחנו רואים שיש הבדל בין פוליסה אחת ולאחרת, וזה תלוי, בין היתר, בשאלה עד כמה נרחבת הפוליסה שעשיתם. מבחינת השאלה האם תקבלו מענה מהיר ויעיל, זה כבר תלוי בשאלה לאיזו חברה פניתם. האם זו חברת ביטוח מקצועית? האם זו חברה שידועה בתור מקום שנותן שירות נהדר ללקוחותיו? כל מי שמצא את עצמו מקבל כתב תביעה בגין תאונה כזו או אחרת שקרתה בבניין שלו יודע לומר שהתגובה המהירה של חברת הביטוח מאוד משמעותית. לכן, אם אתם רוצים להיות בטוחים שלא "ימרחו" אתכם ואם אתם רוצים לדעת שתקבלו מענה מהיר, בחרו רק חברת ביטוח מובילה. זה אומר שכדאי לבדוק ממתי החברה קיימת ובעיקר – האם יש לגביה המלצות? הם זו חברה שתוכל לתת לכם מענה מקצועי ומוביל? והאם החברה נותנת כיסוי מכובד עבור כל תאונה?

כמה זה עולה בפועל

אתם משלמים באופן פרטי על כל כך הרבה ביטוחים בחודש כך שאתם לא רוצים להמשיך ולשלם על עוד ועוד ביטוחים? חוששים שגם במקרה של ביטוח בניין משותף המחיר הסופי יהיה גבוה? אם כך, כדאי שתדעו: לא תמיד זה המצב. העניין הוא שאם תפנו אל כמה חברות ביטוח שונות ותבקשו מהנציגים שלהן הצעות מחיר, תקבלו לא מעט הצעות מחיר מגוונות. האם זו חובה לעשות ביטוח בניין משותף שעולה הון עתק? והאם במידה וכל משפחה. תשלם יותר על הביטוח זה בדיוק מה שיהפוך את הביטוח לעוד יותר טוב ומקיף ברגע האמת? כלל לא בטוח. לכן יש טעם לא רק לבדוק כמה אתם משלמים, אלא גם מה כולל הביטוח והאם תוכלו ליהנות משירות מספיק מוצלח. בסיכומו של דבר, הביטוחים האלה לא מאוד יקרים אך הם יכולים לשנות בצורה משמעותית את חיי הדיירים בעת הצרה ולכן אין סיבה לחשוב פעמיים לפני שעושים ביטוחים כזה.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות עבור ביטוח בניין משותף בהתאמה אישית